Książka LIFESTYLE

Praca zdalna – jak żyć i nie zwariować? Nowy podcast Empik Go

Praca zdalna – jak żyć i nie zwariować? Nowy podcast Empik

Data publikacji: 2020-04-30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Praca zdalna – jak żyć i nie zwariować? Nowy podcast Empik Go
Kategoria: LIFESTYLE, Książka

Praca zdalna – jak żyć i nie zwariować? Nowy podcast Empik Go

Praca zdalna – jak żyć i nie zwariować? Nowy podcast Empik Go LIFESTYLE, Książka - Praca zdalna – jak żyć i nie zwariować? Nowy podcast Empik Go

Przejście na tryb pracy zdalnej może budzić wiele skrajnych emocji – niepokój, zagubienie czy frustrację. Istnieją jednak sposoby, aby nawet z domu wypełniać swoje zawodowe obowiązki bezstresowo i efektywnie. Chociaż izolacja znacznie ograniczyła nasze kontakty z innymi, możemy rekompensować je dzięki technologii. W nowym podcaście Empik Go „Praca zdalna. Jak żyć i nie zwariować” Kamila Goryszewska podpowiada, jak dbać o relacje ze współpracownikami i jak zachować balans, gdy każda sfera życia musi zmieścić się w jednej przestrzeni. Tytuł jest dostępny dla wszystkich w ramach darmowego 2-miesięcznego pakietu Empik Premium. 

Nowa stara praca

Konsekwencje wywołane pandemią koronawirusa zmusiły wiele firm do przejścia na tzw. home office. To test dla wypracowanych dotychczas zasad.Bardziej elastyczne podejście do godzin pracy, nowe sposoby raportowania czy inna forma kontaktu z klientem – to tylko kilka zmian, z którymi spotykają się pracownicy. W sytuacji izolacji niektórzy odkrywają, że tęsknią nie tylko za bliskimi i przyjaciółmi, lecz także za członkami swojego zespołu, z którymi często spędzają więcej czasu niż z domownikami. Na szczęście podtrzymywanie więzi zawodowych umożliwia technologia. W nowym podcaście Empik Go „Praca zdalna. Jak żyć i nie zwariować” Kamila Goryszewska, specjalistka w obszarze Corporate Wellnes i efektywności osobistej,wymienia kilka sposobów, jak w wirtualnej przestrzeni zrekompensować sobie rytualne, poranne ploteczki oraz jak motywować siebie i współpracowników. Zdradza także sposoby na wzbudzenie zaufania u swojego przełożonego. 

– Chciałabym, aby podcast pomagał słuchaczom poukładać sobie pracę w nowych warunkach. Osoby, które są przyzwyczajone do bliskiej współpracy i fizycznej obecności członków zespołu, mogą przechodzić przez stany spadku motywacji, zagubienia, a nawet apatii. Dlatego koniecznie trzeba wypracować odpowiednie formy komunikacji, które uwzględniają potrzeby merytorycznego wsparcia i kontaktu z drugim człowiekiem. Przymusowy home office nie musi psuć relacji z innymi – wręcz przeciwnie, może pomóc je wzmocnić– mówi Kamila Goryszewska.

Jak dbać o relację pracownik-pracodawca w dobie koronawirusa?

Tryb zdalny to także egzamin dla relacji z pracodawcą. Bardzo ważne, by na bieżąco informować, czy podział obowiązków jest wystarczająco jasny i czy każdy członek zespołu ma takie same oczekiwania co do czasu pracy i weryfikacji postępów. Jeśli stosunki pomiędzy przełożonym a podwładnym opierają się na zaufaniu, zmiana warunków nie powinna na nie wpłynąć. Jednak obie strony muszą wykazać się otwartością i elastycznością oraz włożyć trochę wysiłku, aby dostosować się do nowych okoliczności. 

Wirtualna kawa

Korzystając z narzędzi do zdalnej komunikacji można planować spotkania informacyjne, konsultacyjne, koncepcyjne, projektowe oraz edukacyjne. Kamila Goryszewska radzi, aby wygospodarować również czas na krótkie, nieformalne spotkania online. Telekonferencje pomagają zaspokoić pragnienie przebywania z innymi i podnoszą efektywność pracy. Niektórzy umawiają się na wirtualną kawę, inni od rozmowy z kolegami i koleżankami rozpoczynają dzień. Ważne jest, aby pozwolić sobie na dzielenie się emocjami i przeżyciami. W trybie online można przeprowadzać także inspirujące burze mózgów i na bieżąco pomagać sobie z zadaniami. Z każdą trudnością łatwiej poradzić sobie w grupie, na przykład na czacie.

Home office z partnerem

Podobnie jak w pracy, również w domu najważniejsze jest, aby ustalić jasne zasady, dzięki którym nikt nie będzie sobie przeszkadzał. Home office rodzi stres i zmusza do odnalezienia się na nowo we wspólnej przestrzeni. Od nas zależy, jak do tej sytuacji podejdziemy – jeśli nie zakomunikujemy partnerowi naszych potrzeb i nie określimy granic, może doprowadzić to do konfliktów. Nie jest to jednak jedyny scenariusz. Jeśli tylko dostrzeżemy szanse, jakie rodzi praca zdalna, odczujemy spokój i radość, że nareszcie nadarzyła się okazja do wspólnych posiłków i wyznaczenia nowego rytmu dnia.

 „Praca zdalna. Jak żyć i nie zwariować” to seria rozmów, które pokazują, jak efektywnie wykonywać pracę w domu, zachowując równowagę między obowiązkami a życiem osobistym. Kamila Goryszewska w 8 odcinkach porusza takie tematy jak organizacja czasu, motywacja, kondycja psycho-fizyczna czy opieka nad dziećmi. Podcast jest dostępny dla wszystkich w aplikacji Empik Go w ramach darmowego 2-miesięcznego pakietu Empik Premium.

 

 

 

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Praca zdalna – jak żyć i nie zwariować? Nowy podcast Empik Go LIFESTYLE, Książka - Praca zdalna – jak żyć i nie zwariować? Nowy podcast Empik Go
Hashtagi: #LIFESTYLE #Książka

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy