Miłość Wiadomości branżowe

PKO Bank Polski partnerem strategicznym XXII Biegu Konstytucji 3 Maja

„Twój ślad w historii” – pod takim hasłem odbywa się tegoroczny Bieg Konstytucji 3 Maja. Swój ślad pozostawia w nim po raz pierwszy także PKO Bank Polski jako partner strategiczny imprezy. Rocznicę uchwalenia pierwszej ustawy zasadniczej w Europie Bank przypomni także uwspółcześnioną wersją obrazu Jana Matejki „Konstytucja 3 Maja”.

Ulicami Rozbrat, Hoene-Wrońskiego, Myśliwiecką, Wiejską, Matejki, al. Ujazdowskimi, ulicami Agrykola, Czerniakowską i Łazienkowską aż do Parku Agrykola pobiegną uczestnicy 5-kilometrowego Biegu Konstytucji 3 Maja. Dodatkowo uczestnicy wezmą udział w nietypowej akcji, której finałem będzie prezentacja na mecie mozaiki składającej się ze zdjęć biegaczy. Partnerem strategicznym imprezy jest PKO Bank Polski. Fani bankowego profilu na Facebooku, chcący wziąć udział w imprezie, muszą w oryginalny i ciekawy sposób uzasadnić swoją decyzję. W nagrodę na autorów najlepszych odpowiedzi czeka 50 pakietów startowych. Konkurs trwa do 27 kwietnia.

Nowatorskim pomysłem PKO Banku Polskiego dla uczczenia rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja jest rekonstrukcja słynnego obrazu Jana Matejki, upamiętniającego to wydarzenie. Fani profilu Banku na Facebooku oraz pracownicy Banku przez chwilę mogli poczuć się jak marszałek Sejmu Stanisław Małachowski czy król Stanisław August Poniatowski w jednym z bardzo ważnych w historii Polski wydarzeń. Skąd zainteresowanie projektem wśród tych osób?

Do castingu zgłosiłem się przede wszystkim ze względu na zainteresowanie historią i jej współczesnymi interpretacjami. Pomysł rekonstrukcji słynnego obrazu wydał mi się na tyle ciekawy, że uznałem, iż fajnie byłoby wziąć udział w takim projekcie – mówi Maciej Bittner, fan z Facebooka. – Wcieliłem się w sumie w dwie postaci: członka orszaku witającego króla oraz świętego Klemensa Hofbauera. Nie muszę mówić, że szczególnie ta druga rola bardzo mi się spodobała – rzadko mam okazję wcielać się w superbohaterów.

Już od 24 kwietnia uwspółcześnioną wersję obrazu będzie można oglądać na budynku warszawskiej Rotundy. Rekonstrukcja będzie jednocześnie zamieszczona na Facebooku, gdzie w specjalnej zakładce obok obrazu dostępny będzie film opowiadający o kulisach sesji. Dzięki dodatkowym notkom biograficznym i nagranym wypowiedziom uczestników rekonstrukcji, internauci będą mogli poznać historię każdej z kluczowych postaci. Do 31 maja na profilu Banku publikowane będą sondy sprawdzające wiedzę historyczną fanów, konkursy dotyczące Konstytucji 3 Maja oraz wpisy przybliżające internautom historię obrazu.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 2011 rok wyniósł 3,8 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader's Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki2011”jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy