Orzeł wraca do biało-czerwonych ? raport NewsPoint

Wielkie rozczarowanie ogarnęło świat fanów piłki nożnej 8 listopada, kiedy piłkarze reprezentacji Polski zaprezentowali swoje nowe stroje…na których zamiast godła naszego narodu pojawiło się logo PZPN.

Tego samego dnia ruszyła ogromna lawina krytyki wszystkich, którym piłka nożna choć trochę nie jest obojętna. W mediach zawrzało, pojawiały się wypowiedzi sportowców innych dyscyplin, polityków, ale przede wszystkim głos zabrali Ci najwierniejsi – kibice.

Wczoraj 23 listopada 2011 po dwóch tygodniach napięcia i walki mogą oni odetchnąć z ulgą, PZPN oświadczył, że ukochany przez wszystkich Polaków orzełek wraca na koszulki naszej reprezentacji.

NewsPoint podsumował całe zdarzenie, które niemałym echem odbiło się również w internecie.

Łącznie przeanalizowaliśmy 12606 publikacji z okresu 23 październik 2011 – 23 listopad 2011 zawierających frazę „PZPN”.

Na wykresie wyraźnie widać, iż internauci nie pozostają obojętni wobec decyzji PZPN. Nowe stroje reprezentacji polski wywołały ponad 16-krotny wzrost publikacji zawierających frazę „PZPN”.

Na poniższym wykresie widać stosunek liczby publikacji w social media – natychmiastowe komentarze i opinie internatów - do liczby artykułów na portalach, jakie pojawiły się na ten temat.

Fora były najczęściej używanym przez internautów typem serwisu. Dominowało tu forum.gazeta.pl, ale internauci komentowali również na wielu innych forach ogólnotematycznych, bądź sportowych. Pojawiło się także wiele artykułów na ten temat na portalach internetowych.

Najwięcej opinii skumulowanych na jednym serwisie znalazło się na twitter.com – 1523 publikacje, na Facebooku – 1264 publikacje oraz na forum.gazeta.pl – 1229 publikacji.

Metodologia

Badanie zostało wykonane metodą analizy danych. Jako materiał badawczy uwzględniono posty z 3,8 mln źródeł w social media monitorowanych przez system NewsPoint Social Media oraz NewsPoint. Uwzględniono wszystkie publikacje zawierające wzmiankę „PZPN” we wszystkich odmianach.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Raporty NewsPoint to pogłębione analizy medialne materiałów pochodzących z portali internetowych i social media. Obrazują one działania komunikacyjne firmy, marki lub usługi prowadzone w mediach w dowolnym czasie. Umożliwiają też porównanie  obecności w mediach organizacji oraz jej konkurentów. Raporty pozwalają również na przyjrzenie się, jak media czy internauci traktują wybrane zagadnienia czy też na wyłonienie internetowych liderów opinii. Analizy NewsPoint mogą być również pomocne w działaniach sprzedażowych i badawczo-rozwojowych.

Podczas przygotowywania raportów specjaliści NewsPoint  stosują się do standardów badawczych, przyjętych dla analizy treści  przez ośrodki akademickie oraz międzynarodowe organizacje branżowe (Międzynarodowe Stowarzyszenie Pomiaru i Oceny Komunikacji - AMEC). Wysoką jakość analiz zapewnia również doświadczenie w PR i wiedza ekspercka zespołu dotycząca badań komunikacji.

NewsPoint to usługa monitorowania komunikacji w internecie, wprowadzona przez NetSprint.pl - dostawcę zaawansowanych rozwiązań wyszukiwawczych. System monitoruje prawie 4000 polskich i ponad 15000 serwisów zagranicznych.

NewsPoint Social Media to pierwszy na polskim rynku zaawansowany system monitorujący media spolecznościowe. Obecnie monitoruje w Polsce 13 tys. stron na Facebooku, niemal 3 mln forów, 293 tys. blogów, 2 porównywarki cen oraz 5 platform mikroblogowych (Twitter, Flaker, Pinger, Blip, Twitt).

Authors

Related posts

Top